dinsdag 20 augustus 2013

Chocolate chip cookie - oreo - brownies!

Alleen van de titel begin je al bijna te kwijlen he? Heel Amerikaans, veel chocolade maar erg lekker! Het is een bodem van chocolate chip cookie-dough met daarop een oreo, afgetopt met brownies. Je kan dit zo uitgebreid willen als je zelf wilt, want je zou het koekjes deeg en de brownie-mix kunnen kopen in plaats van zelf maken. Ik had nog een brownie-mix staan, die al een tijd stond te wachten om gebruikt te worden. Het koekjes-deeg heb ik wel zelf gemaakt, met mijn chocolate chip cookie-deeg recept. Ik heb ze gemaakt in muffin-vorm, maar je zou het ook in een taart-vorm kunnen afbakken.
Zelf had ik wat brownies over, waarvan ik er 4 heb gebruikt om een ijs-sandwich te maken en 4 heb ik er ingevroren. Binnenkort een update over hoe het invriezen/ontdooien is gegaan.



Chocolate chip cookie - oreo - brownies
16 stuks

- 1/2 recept chocolate chip cookies 
- 1 brownie-mix
- 1 doos oreo's (16 koekjes)

Verwarm de oven voor op 175C. Zet muffin-vormpjes in de muffin-tray of vet de tray in met wat boter. Verdeel het cookie-deeg over de bodems van de muffin tray/vormpjes. Verdeel het deeg makkelijk in gelijke porties door een ijsschep te gebruiken. Leg op elke muffin een oreo en verdeel de brownie-mix er over. Zet de brownies 15 - 20 minuten in de oven. De brownie hoort nog iets zacht te zijn. Laat een beetje afkoelen.

Eet smakelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten